Sixpacken bliver lavet i køkkenet – læs her hvordan du spise dig til at tabe fedtet på maven [inkl. eksempel på en kostplan]

Er du gået i gang med at prøve at tabe dig, eller overvejer du det måske stadigvæk? Så husk at 90% af dit vægttab sker i køkkenet, ikke i træningscenteret. Læs her et par gode tips til hvad du skal fokusere på, npr du gerne vil fjerne fedtet fra maven, og se et eksempel på hvordan en kostplan kunne se ud. (Sponsoreret indlæg)

”sixpacken bliver lavet i køkkenet”

Måske har du hørt udtrykket: ”en sixpack bliver lavet i køkkenet, ikke i træningscenteret”. Det der menes med dette udsagn, er at det vigtigste hvis du gerne vil smide noget af det fedt som sidder på maven, hvilket også er det sværeste fedt at smide, er at du har en sund kost.

Det er derfor ekstremt vigtigt, hvis du gerne vil tabe dig, at du starter i køkkenet. Her kan du f.eks. få lavet, eller selv lave en kostplan som du kan følge.

Du skal ikke stoppe med at spise!

En af de ting som mange misforstår, når det kommet til kostplaner og indtagelse af mad, når de gerne vil tabe sig, er mængden. Her tror mange nemlig at de skal spise så lidt som muligt for at tabe sig. Men dette er helt forkert. Du skal gerne spise ca. hver 3. time.

Hvis du kun spiser 1 eller 2 gange om dagen, så vil din krop tro at den ikke får noget mad, og vil derfor holde tæt på det fedt den har, altså det fedt som du gerne vil tabe. Hvorimod hvis din krop ofte modtager mad, så vil den gerne smide det fedt som den ikke har brug for.

Eksempel på en kostplan med 6 måltider

Her kan du se et eksempel på hvordan en kost med 6 måltider på en dag, kunne se ud:

Kl: 07:00 – Morgenmad:1 skål med skyr som er toppet med müesli og 1 kop espresso*.

Kl. 10:00 – Mellemmåltid:1 stk. proteinbar/proteinshake eller 1 stk. frugt.

Kl. 13:00 – Frokost:Fuldkornspasta, grøntsager og kød (kylling, svinemørbrad eller andet magert kød)

Kl. 15:30 – Inden træning:1-2 scoops med pre workout**

Kl. 16:00 – Træning:Drik mindst 1 liter vand under din træning

Kl. 17:30 – Efter træning:1-2 scoops med proteinpulver**

Kl. 19:00 – Aftensmad:grøntsager med magert kød.

Kl. 21:00 – 23:00 – Sidste mellemmåltid(1 time før sengetid): 1 scoop med casein***

*Kaffe øger forbrændingen

Grunden til at kaffe, og især espresso, er en god ting at drikke om morgenen, er både fordi at du for mere energi, men også fordi det er med til at kickstarte din forbrænding fra morgenstunden af. Du kan ved at klikke her, finde espressokaffeaf den bedste kvalitet fra Holy Bean.

**Pre workout og proteinpulver

Pre workout og proteinpulver, vil hjælpe dig i gang med din træning. Og vil med garanti bidrage til at du får mest ud af din træning. Hos Only-Approved.dk kan du finde et kæmpe udvalg af både proteinpulver og pre workout.

***Casein

Casein er lidt ligesom proteinpulver, forskellen på casein og proteinpulver, er at de proteiner som er i casein, tager længere tid for din krop at optage, og vil derfor kunne virke hele natten. Dette er også grunden til at du skal tage det 1 time før du går i seng.

Overvej en fedtsugning

Det sværeste sted på kroppen at tape fedt, er på maven. Det er også derfor at mange vælger at starte deres vægttab med hjælp af en fedtsugning. En fedtsugning på maven kan være det som starter din rejse, mod at få en flottere krop. Med en fedtsugning på maven behøver du ikke at skulle igennem en kæmpe operation, hvor du skal i narkose og være indlagt i flere dage.

Hos Roskilde Privathospital kan du få lavet en fedtsugning, hvor du kun får en lokalbedøvelse og hvor du bliver udskrevet samme dag. Klik her hvis du vil læse mere om en fedtsugning på maven.

Ved at læse ovenstående, har du forhåbentligt fået skabt dig et par ideer til hvordan du enten giver dit vægttab et boost, eller hvordan du kommer i gang med vægttabet.

 

 

More from Ann-Alicia Thunbo Ilskov

Pelsen lugter gammelt!

Jeg vil høre, om I ved, hvordan jeg fjerner den “gamle” lugt,...
Read More

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *