Roadtrip Part 6 – Toyotaen går i stå ved Gardasøen!

Grundet den lange hjemtur fra Rom, havde vi på forhånd besluttet os for, at vi ville tilbringe et par dage ved Gardasøen i Norditalien. På den måde kunne vi komme til at opleve Italiens største sø og så var turen hjem, heller ikke nær så lang. Turen fra i Pini Camping til Gardasøen var ca. 4 timer. Børnene er efterhånden blevet gode til at køre i bil. De sætter sig helt villigt på plads i Toyotaen og glæder sig næsten til, at vi skal afsted på nye oplevelser.

Bella Italia

Turen nordpå gik godt og vi fik plads på lige præcis den campingplads vi havde hørt så meget lovende om. Camping Bella Italia ser helt fantastisk ud, når man går ind på deres hjemmeside og det er svært at få plads på den populære plads.

Vi kørte dog dertil uden reservationer og siden vi bare var en lille familie med et telt, var det ikke så svært, at få plads. Og campingpladsen, var alt hvad hjemmesiden havde lovet og mere til! Poolområdet var overdådigt. Der var masser af underholdning både dag og aften til børnene, gardasøen var toplækker og bød på mange vandaktiviteter til både store og små.

Hele campingpladsen var nærmest en by i sig selv og dette var for mig, faktisk en kende for stort. Der var endda en politibetjent på cykel, som hver aften kørte rundt og tjekkede området af. De havde eget supermarked, grønthandel, spillehal, bageri, ismager, legeland, fodboldbane, caféer og op til flere restauranter.

Et par af dagene regnede det en smule og derfor var poolområdet meget tomt, men den sidste dag bragede solen og så skal jeg ellers love for at alle myrerne stimlede rundt omkring tuen! Der var mennesker overalt og der var slet ikke hyggeligt og det var næsten ikke til, at finde sine børn i menneskemyldret, men ikke desto mindre var der mange pools at vælge imellem og så var der selvfølgelig søen. Vand var der med andre ord nok af! Men er man til store campingpladser, som byder på alt og hvor man ikke behøver forlade pladsen den uge man er der, så er det et fremragende sted! For os var Rubicone klart favoritten, fordi det var mindre, mere hyggeligt, fantastisk strand, mad og is og der var ingen myg og kryb.

Bilnedbrud!

Da vi ankom til Bella Italia og fik parkeret bilen, slog vi telt op og skulle derefter flytte bilen igen. Men pludselig ville køretøjet ikke starte! Panikken greb om sig, da vi begge henover den næste time, prøvede forskellige ting for, at starte dyret. Vi kiggede i vejhjælpsfolderen og snakkede om, flere ting der kunne være problemet. Vi pakkede resten af lejren ud og gik op og badede lidt med ungerne. Samme aften læste Ole alle manualerne igennem og fandt så ud af, at det var ham selv der havde forårsaget problemet. Mens jeg havde kørt, havde han siddet og leget med menuerne i panelet og havde der slået bilens “tilgangs- og startsystem” fra, uden at være opmærksom på det. Dette forårsager, at bilen ikke starter når nøglen er i nærheden.

Man skal så holde nøgle helt op foran startknappen og derimens trykke på startknappen for, at få bilen i gang. Så vi havde intet ødelagt og intet var brud sammen og al panik lagde sig. Vi gik ind i menuen og slog funktionen til igen og så kunne vi ellers køre glade ud i det norditalienske landskab. Den fuldt oppakkede bil holder sit gode gennemsnit på ca. 21,5 km. På en liter brændstof og den glider dejlig nemt henover lande- og motorveje. Man føler sig sikkert og godt kørende og vi er efterhånden blevet dus med bluetoothsystemet og nyder skærmdisplayet forrest i bilen. Jeg savner dog fortsat nogle rullegardiner til ungerne på bagsædet og et klapbord ville heller ikke være af vejen.

Pladsmangel

De mange op- og nedslåninger af teltet er ved at være en rutine og det hele glider let. Arbejdsopgaverne er vel fordelt imellem os, men ved nedslåningen i I Pini, rev noget af den ene strop forrest, til trods for at vi ikke gjorde noget anderledes end vi plejer. Jeg må sy det når jeg kommer hjem. Ved ankomsten til Bella Italia stod flere og kiggede undrende da vi begyndte at pumpe teltet op, og de bliver lige overraskede hver gang når vi rejser det efter nu kun 30 sekunders pumpen. Sådan! Børnene føler sig hjemme i teltet og elsker at lege rundt i de forskellige kabiner. Jeg savner dog de midterste lommer inde i sovekabinen. Det kunne være fedt at have sådanne lommer på indersiden til sine briller, telefon, godnathistorier mv. Om aftenen. Det man ellers mangler i et telt er plads og steder at lægge sine ting. Et telt bliver hurtigt meget rodet, hvis man ikke er ordensmenneske og det er en udfordring for selv en kvinde, der ellers nok kan holde styr på det meste. Efter to uger, savner jeg nogle hylder eller noget indbygget hvor man kan lægge sine ting og sit tøj. Måske sådan en netdims, der hænger ned fra loftet, ville kunne bruges eller kunne indbygges i teltet? (Sæt billede ind). Derudover bliver det stadig frygtelig varmt i teltet om dagen, så der prioriterer vi at ligge ved vandet eller poolen. Siesta hjemme på luftmaddrassen er ikke et hit, medmindre man elsker at hvile sig i en sauna. Dog er nattetemparaturen rigtig god og vi ligger alle næsten i undertøj uden at fryse.

Klapvognen er fortsat vores redning og den sidste aften på Bella Italia pakker vi begge børn i den og går en tur ned i byen til midnat, med to sovende børn. Pladsen er så god og børnene sover så fint i vognen – det er bare en fryd hver gang vi bruger den og særligt vores meget sensitive søn elsker at gemme sig under den meget nedslåelige kaleche samtidig med, at han kan kigge ud af nettet bagtil og holde øje med folk, uden at blive set.

Se Outwells Airtent her!

Se Toyota Auris Touring Sports Hybrid her!

2 Comments

• Vi har et telt magen til jeres. Lækkert telt! Kan anbefale gruppen “Outwell telt entusiaster” eller noget lignende hedder den. Der kan man få mange gode råd til både opbevaring i teltet og hvordan man kan undgå
    At få et overophedet telt i middags solen:)

• Hej
    Spændende at læse om jeres tur helt til Rom med 2 forholdsvis små børn.
    Interessant at læse om testningen af både bil, telt og klapvogn, tilsyneladende
    lykkedes alt for jer selv med forhindringer undervejs.