Anmeldelse af madlavningscd!

040a4ecc53-musikreporters10

Af, Musikterapeut og Mor til to drenge, Barbara Harbo.

De seneste uger har min søn på 2 år og jeg hygget os med bl.a. at skråle: “Så laver vi Pandekager” og “Vi skal okse, okse, okse, for at lave lasagne med squash”. Og mon ikke også vores mundvand er blevet sat op i produktion. Vi har nemlig fået os en ny cd i familien: “Musikgryden – en koge-cd for børn og voksne.”

På cd’en synges forskellige børnevenlige madopskrifter – eks. opskrifter på pandekager, fladbrød, kartoffelsuppe og lasagne med squash. Konceptet med at synge opskrifter synes jeg er rigtig sjovt og genialt. Jeg er generelt vild med musik, som har et særligt sigte omend det er til dans, fordybelse, socialt samvær, højtidsfejring, bogstavindlæring e.l. Musikgryden er så vidt jeg ved nyskabende og enestående. Jeg er i hvert fald ikke stødt på lignende tiltag. Det i sig selv gør den i mine øjne interessant og værd at stifte bekendtskab med.

Jeg er sikker på, at sangene kan danne rammen om nogle hyggelige timer i køkkenet for børn og deres forældre. Måske kan cd’en endda give børn lysten og modet til selv at klare køkkentjansen og i det hele taget motivere til at lave noget ordentlig mad fra bunden og hygge sig sammen samtidig. Jeg forestiller mig i hvert fald, at det er sjovt for børn, at lære en sang og så på baggrund af den være i stand til at lave en madret helt på egen hånd. Det er helt almindeligt kendt, at det er lettere at huske en tekst, når der er sat melodi til, så her er ikke behov for at fedte rundt med en kogebog. Det er bare ud i køkkenet, fat grydeskeen og tænd for “Musikgryden”. Så skal der nok komme noget lækkert og lystigt mad på bordet.

Cden koster 149 kr. og kan købes via dette link. Cden har en sprød lyd og er en oplagt, anderledes gave til børnefamilier!

47d11bb87f-LindhologBrohus

More from Ann-Alicia Thunbo Ilskov