Ingen panik – Sådan får du kontrol over begyndende julestres

Det slår ofte først en bagefter, at man overhovedet ikke fik nydt den ellers så søde juletid, på grund af al den stress og jag, der også følger med højtiden – og det er synd. Derfor giver vi dig vores bedste tips til, hvordan du kommer juletressen i møde, planlægger fremad og får det bedste ud af julen.

Find ud af hvor du skal holde jul – planlæg!

En tjeneste du kan gøre dig selv for at komme julestress i møde er at finde ud af, hvor du skal tilbringe juleaften. Så snart denne ene ting er på plads, kan du begynde at planlægge hen imod aftenen.

Det er så idyllisk at holde jul på landet – helt, helt ude på landet, hvor der ikke er andet at lave end at hygge sig. Men har du overvejet hvordan du kommer derud? Der går ingen busser og du har ingen bil? Hvis du derfor skal holde jul ude hvor kragerne vender, er det en god ide at planlægge sig ud af den logistiske julestress. Lav en ’car-pool’ med familien eller lej en bil i god tid.

Hvis du derimod skal holde jul hos din tante, som bor midt i København, er der ligeledes overvejelser at gøre sig i forhold til transport. Man kan da altid tage toget! Hvis du ikke er flittig togbruger, er du lovlig undskyldt for sådan en udtalelse. Dem der ofte kører tog ved, at hele Danmark tager toget hjem til jul, oppakning, gaver og trætte børn. Derfor skal der både skal bestilles billet i god tid og måske ligefrem en ekstra siddeplads, til alle julegaverne?

Der er desuden stor forskel på, om du er vært eller gæst juleaften – og begge roller har sin charme, uden tvivl! Hvis du er gæst, kan du læne dig tilbage med et glas glögg, se Disney’s juleshow og ikke bekymre dig om, om de brunede kartofler får for meget, eller sværen på stegen bliver sprød. Hvis du derimod er værtinde, er ovenstående netop dine bekymringer, selvfølgelig i følgeskan med, om alle føler sig godt tilpas, om der er mad nok og hvem der tager opvasken.

blowing-kiss-578437_640

Forkæl dig selv inden jul

En anden og god måde at komme eventuel julestress er ved at forkæle sig selv og sin krop. Du kan sikkert nikke genkendende til, at julemad og julestress kan mørkes i kroppen – og det kan sommetider også ses. Så hvad med at komme det i forkøbet?

Første gode råd er at prøve at forberede kroppen på al den lækre julemad. Tag en udrensningskur eller hold faste i dagene op til jul. På den måde giver du din mave en chance for at samle kræfter, inden det for alvor går løs med kartofler, sovs og godter. Efter jul er det oplagt at gøre det hele igen!

Andet gode råd er, at forkæle dig selv med en lækker behandling af eget valg. Juletress kan mærkes mange steder i kroppen og behandles på forskellige måder. Om det er massage, en fodbehandling eller at få gennemfugtet og mættet huden – gør det du trænger til.

Julegavepanik?

Lige meget hvad kommer julegaver altid som en overraskelse – både i pris, antal og størrelse. Vi kender det alle. Vi har ikke lige fået sparet op og ved ikke rigtig hvor pengene skal komme fra? I en sådan situation er det muligt at tage et sms-lån, så du ikke ender med at være den, som giver sølle og middelmådige gaver, købt i sidste øjeblik.

Et andet godt tip er, at handle online. Ved at handle online undgår du at skulle handle julegaver lørdag formiddag før jul, sammen med resten af Danmarks befolkning. Et andet gode ved at købe julegaver online er, at du kan få dem sendt til hvor du skal holde juleaften. Dermed skal du heller ikke stresse over at skulle have tre store indkøbsposer med udover alle din bagage!

 Sponsoreret Indlæg 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *